Így csökkentsd a stresszt hatékonyan

A folyamatos stressz nemcsak a szépségnek árt, de hosszú távon az egészségre is romboló hatással lehet. Szerencsére vannak jól bevált technikák, melyek segítenek a rossz stressz kezelésében.

A mindennapi életben a kéretlen impulzusok, a hatalmas külső-belső elvárások, a túlzott megfelelési kényszer, kilométer hosszú teendő listák (és még hosszan sorolhatnám), rengeteg stresszt okoznak. A tartósan fennálló negatív stressz pedig előbb-utóbb rossz hatással lehet az egészségre, és bizony hosszútávon a szépségnek is árt. Ezért arra gondoltam, hogy segítségként megosztok veletek egy kevésbé ismert technikát, ami remekül használható stresszoldásra. De előbb essen pár szó magáról a stresszről.

Először is vessünk el egy mítoszt! A stressz nem feltétlenül “rossz” dolog. A stressz a test válasza bizonyos helyzetekre. Enélkül az érzés nélkül az emberiség nem lett volna képes fennmaradni, ez tartotta őseinket életben, hogy ne váljanak éhes ragadozók áldozatává. A szervezet stresszre reagálva vegyi anyagokat és hormonokat termel (adrenalin, kortizol noradrenalin), hogy felkészítse a testet egy fizikai beavatkozásra. A hormonok felszabadulásakor az ősember energiát szabadított fel, amely képessé tette, hogy harcba szálljon, vagy elfusson.

A modern világban a “harc” mód még mindig segíthet a veszélyes helyzetek túlélésében, például gyors reagálással. Ilyen lehet, amikor a személygépkocsink előtt átfutó személlyel elkerüljük az ütközést. A heves szívdobogás, a szapora légzés (adrenalin), valamint a hirtelen nagy mennyiségű energia felszabadulása lehetővé teszi számunkra, hogy figyelmünket összpontosítani tudjuk, hogy gyorsan reagálhassunk a veszélyhelyzetre.

A probléma az, amikor testünk nem a megfelelő helyzetekben kerül stresszállapotba. Ugyanis a felszabadult hormonok hatására a vér a legfontosabb izmokhoz áramlik (amelyek a harchoz vagy a meneküléshez szükségesek), és ilyenkor az agyműködés minimalizálódik. Ez ahhoz vezethet, hogy képtelennek leszünk tisztán gondolkodni, amely akadályt jelenthet mind a munkánkban, mind az otthoni életünkben. Ha pedig tartósan stresszhelyzetben maradunk, az emelkedett kortizol szint következménye lehet a cukor- és vérnyomásszint növekedése, alvászavar, valamint a libidó csökkenése.

Azonban a stresszt nem lehet és nem is kell teljesen kiiktatni az éltünkből. Sokféle hatékony megoldás létezik, hogy a rossz stresszt képesek legyünk elkerülni, vagy megtanulhatjuk kezelni azt.

A hála egy hatékony módszer, amely jelentős mértékben képes oldani a stresszt. A hála érzése “kiüti” az elégedetlenséget, ami köztudottan egyik fő oka lehet a nemkívánatos stressznek. A hálás hozzáállás javítja a hormonegyensúlyt, fokozza az immunfunkciókat, jobb pihenést eredményez, valamint a fizikai és a lelki egészségre is pozitív hatása van.

Hálásnak lenni nagyon egyszerűnek tűnik, de korántsem olyan könnyű. Hálás emberek azok, akik a hálát tartósan érzékelik, nem pedig egy átmeneti lelkiállapotról van szó. De jó hír, hogy a hála érzése módszeresen elsajátítható, így kis kitartással könnyen valódi hálás emberekké válhatunk.

Így tedd a hálát szokásoddá

Írj listát

Írj le naponta legalább 3 dolgot, amiért különösen hálás vagy! Ezek lehetnek apró dolgok is, mint, hogy: van mosógéped (és nem kézzel kell mosnod), van kerted, házad stb., és nagyobb dolgok is, például, hogy van családod, vannak barátaid, szeretteid stb.

Kezdd a napot pozitívan

Ébredés után közvetlenül gondold újra az előző napi hálalistádat! Ez segít abban, hogy jó kedvűen (és hálásan) indítsd a napot.

Mondj köszönetet azoknak, akiknek hálás vagy

Ne felejtsd el gyakran megemlíteni azoknak akik körülötted vannak, hogy mennyire hálás vagy értük. Köszönd meg nekik, hogy vannak neked!

Tegyél jót

Naponta egy-két észrevétlen jó cselekedet segíthet abban, hogy még értékesebbé és pozitívabbá tedd saját és mások napjait! (Idővel hálás leszel ezért ;))

Végül határozd el, hogy vidám és boldog leszel bármilyen helyzetben, mert a boldogság, vagy a nyomorúság nagyobbik része nem a helyzetünkön és nem a körülményeinken múlik!

Arctorna
Workshop

Ha még nem ismered az arctornát, gyere el a következő workshopra, ahol négy órában egy szuper hasznos bevezetést kapsz az arc izmainak módszeres edzésébe. A tanultak segítségével képes leszel feszesen tartani a teljes arcod és nyakad.

Komplett Arctorna
Tréning

Ha igazán komolyan gondolod az arctornát, és a lehető leggyorsabban szeretnél fejlődni, csatlakozz a következő arctorna tréning csoporthoz! A tréning során maximális figyelmet és támogatást kapsz, hogy az arcodhoz szabott gyakorlatokkal a leghamarabb elérhesd a kívánt eredményt. A tréning végére egy életre szóló arcfiatalító tudás birtokába jutsz.

Ajándékozz szépséget

Lepd meg Arctorna Workshop ajándékutalvánnyal azokat, akik számodra igazán fontosak! Mi lehet értékesebb ajándék, mint egy életre szóló tudás, és egy palack az örök fiatalság vizéből? ;)

Ha szeretnél szuper szépségtippeket kapni tőlem, és értesülni izgalmas arctornás eseményekről, iratkozz fel hírlevelemre: