Ránctalan nyak: így feszesítsd a nyakad tornával

A nyakon lévő izmok gyengesége nagyon hamar a nyak ráncosodáshoz vezet, amit önmagában krémekkel vagy csupán kozmetikai kezelésekkel szinte lehetetlen feszesen tartani. Rendszeres edzéssel viszont igen.

A nyakbőrizom közvetlenül a bőr alatt lévő vékony izomlemez, melynek szerepe, hogy feszesen tartsa a nyak bőrét. Az izmok tónusának csökkenése a nyak bőrének ráncosodásához vezet. Ahhoz, hogy a nyak korai ráncosodását megelőzhessük, a nyakizmok rendszeres edzése és a helyes bőrápolás elengedhetetlen.

Itt egy jó gyakorlat a nyaki izmok karbantartására

Feküdj a hátadra, a vállakat lazítsd el és engedd le őket. Picit emeld meg az álladat, majd fogd meg az egyik kezeddel a nyakadat. A másik kezed tedd rá a homlokodra tenyérrel lefelé és gyengéden nyomd a fejed a padló irányába. Feszítsd meg a nyakad úgy, hogy próbáld a fejed megemelni, miközben a homlokod nyomod lefelé. Nem kell, hogy a fej elemelkedjen a talajtól, a lényeg, hogy az ellenfeszüléstől a nyak izmai jól megfeszüljenek.

Tartsd meg a nyakfeszítést 20-25 másodpercig, majd lassan lazítsd le. Ismételd meg a gyakorlatot még kétszer. A legvégén nyújtással zárjuk a tornát. A fej maradjon a talajon, fordítsd el jobbra, tartsd meg néhány másodpercig, majd fordítsd el balra is. Könyökölj fel és lassan engedd hátra a fejed. Tartsd leengedve pár másodpercig, majd lassan emeld vissza. Jöhet a krémezés, egy pohár víz és egy hatalmas mosoly :)

Ezekre figyelj a gyakorlat alatt

  • Mielőtt megfogod a nyakad (a gyakorlat elején), mindig emeld meg picit az állad. Ettől kisimul a nyak bőre és nem gyűrődik a bőr a tenyered alatt.
  • Feszítések közben figyelj arra, hogy a vállakat ne húzd fel, azok végig maradjanak lazák.
  • És végül: soha ne grimaszolj gyakorlat közben, a munka csak a nyakizmoké legyen!

Ha szeretnél szuper szépségtippeket kapni tőlem, és értesülni izgalmas arctornás eseményekről, iratkozz fel hírlevelemre: